Nye forældre

Det er vigtigt for os, at vi har et godt samarbejde med jer forældre om jeres barns opstart, og at vi løbende afstemmer, hvad jeres barn har behov for, for at føle sig tryg hos os.

Når I får tilbudt en plads til jeres barn hos os, er I meget velkomne til at ringe herned og komme på en rundvisning i huset, hvis I endnu ikke har været det.

Når I siger ja til pladsen, sender vi et velkomstbrev, hvor vi fortæller mere om, hvordan vi tager imod jeres barn, og hvordan den første tid ser ud. I velkomstbrevet er der også en række spørgsmål, hvor vi kan lære jer lidt bedre at kende, som I skal besvare og sende tilbage til os. De handler blandt andet om jeres familieforhold, barnets yndlingslege, særlige hensyn osv. Vi taler mere om spørgsmålene ved en opstartssamtale, som vi holder på en af barnets første dage.

Når jeres barn starter hos os, vil der være en primær kontaktperson blandt stuens pædagogiske personale, som tager sig af opstarten og er i tæt kontakt med jer.