Forældresamarbejde

Samarbejdet med jer forældre er en vigtig del af jeres barns hverdag her hos os. Det er ikke kun jeres barn, der skal være trygt ved at være hos os - I skal også være trygge ved at aflevere jeres barn i vores hænder hver morgen.

Vi forsøger derfor altid at tage os tid til en lille snak, når I afleverer og henter, så I kan få et indblik i jeres barns dag.

Derudover sender vi indimellem nyhedsbreve ud, hvor vi fortæller om, hvad der rører sig i både vuggestuen og børnehaven. Det foregår på Aula, som er vores forældreintranet. Det er også på Aula, vi løbende sender beskeder ud med praktiske informationer, og hvor I kan melde sygdom, ferie mm.

Forældresamtaler og forældremøder

I den tid jeres barn går i vuggestue og børnehave hos os, holder vi forskellige forældresamtaler, hvor vi kan tale sammen om jeres barns trivsel og udvikling.

Vi holder en samtale, når jeres barn har været hos os i omkring tre måneder for at vende, hvordan opstarten har været, og hvordan jeres barn er faldet til hos os. Derudover inviterer vi jer forældre på en samtale i forbindelse med overgangene til både børnehave og skole.

Og så er I selvfølgelig altid velkommen til at tage fat på enten vores pædagogiske leder eller det pædagogiske personale, hvis I har behov for, at vi sætter tid af til en snak om jeres barn.

Vi holder forældremøde for hele huset to gange om året - i foråret og i efteråret. Her fortæller det pædagogiske personale om, hvad der rører sig på stuerne, og hvad vi har fokus på for tiden.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger de konkrete aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om i Børnehuset Bryggens Bastion. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på dagligdagen i Børnehuset Bryggens Bastion og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder, og valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Hvis du er interesseret i at deltage i forældrerådsarbejdet, kan du kontakte vores pædagogiske leder og høre mere.

Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forælder kan få indflydelse på dit barns hverdag her.